Langt utenfor min komfortsone!

Categories Trening/helse

God morgen
Hvordan har helgen deres vært? Idag er det skikkelig søndagsøndag, jeg har planlagt restday etter ei lang og god treningsuke, og det eneste som står på agendaen er total avslappning. Restdays er minst like viktig som selve treningen for å oppnå gode resultater, uansett hvor kjedelig jeg syntes det er, haha… Heldigvis skinner sola på sørlandet idag, så nå gleder jeg meg bare til å ut å nyte den sammen med hundene!

Bildene under er tatt etter gårsdagens bein/rumpe-økt, som jeg forøvrig kjenner greit godt idag! Denne uka har jeg hatt to gode bein-økter, noe jeg faktisk er sykt stolt av med tanke på mitt elsk/hat-forhold til å trene underkroppen, generelt.. Det er en av de tingene jeg vet jeg må gjøre, og som jeg virkelig jobber med å bli flinkere på. Den eneste grunnen til at jeg ikke liker det, er jo at det gjør vondt fordi jeg er svakere enn jeg vil innrømme, jeg føler jeg ikke får det til OG jeg sammenligner meg med “booty builderne” på instagram.. Og hva kan man gjøre med det? Jo, øve øve øve, jobbe jobbe jobbe. Øvelse gjør mester og ingen kan bli mester uten å starte et sted. Alle kan ikke være best i alt, men alle kan gjøre et forsøk! Hva er dine “unnasluntringer” på trening? Joggetur ute i naturen? Intervall på mølla? Styrketrening med “de store gutta” i styrkerommet? Husk at fordelene med å bygge seg opp fra bunnen av, er mange. Du får raske resultater, kjenner på kroppen at du har trent, opplever oftere mestring, og sist men ikke minst, kan du gå ut av treningssenteret med et stort smil om munnen og være skikkelig stolt av deg selv som har gjennomført noe som egentlig var litt utenfor din komfortsone. Verdens beste følelser, i en og samme økt.

, la oss lage en deal. Den kommende uken skal du gjennomføre èn ting som er utenfor din komfortsone. Det trenger ikke være iforhold til trening, det kan være hva som helst. Jeg tror nemlig vi mennesker lærer aller mest om oss selv, når vi er utenfor vår egen komfortsone – For hva er egentlig det værste som kan skje…?

Q: Når er du utenfor din komfortsone?

5 kommentarer

5 thoughts on “Langt utenfor min komfortsone!

  1. Er utenfor min komfortsone når jeg er med “pro fitnessfolk” i samme del av treningssenteret. Frykter at de ser på meg og tenker “du har feil teknikk”.
    Hvor er treningstightsen din fra? 🙂 veldig fin. Hvor handler du som oftest treningsklær?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.