Du er viktigst!

Categories Tanker og meninger

Heii alle dere nydelige Hvordan har mandagen deres vært? Stress? Blå..? Midt i et evig hverdagskaos av mennesker å forholde seg til, løfter å holde, tid å følge, oppgaver å gjennomføre, krav som stilles og mål å leve opp til – er det nemlig fort gjort å glemme det viktigste. Seg selv.

Har du husket å tenke på deg selv idag? Det høres kanskje veldig klisjè ut, men det faktisk så utrolig viktig å sette av tid til å lytte til seg selv. Nå snakker jeg ikke om å være super egoistisk eller selvsentrert – men jeg snakker om å ta vare på seg selv, gi kroppen tid og hodet hvile – å lytte. Det er vanskelig å høre noen rope i et rom fylt med støy. På morgenen idag da jeg satt å spiste frokost, leste jeg et innlegg av nydelige Kristine (adlink) på hennes blogg, der hun oppfordret til akkurat dette med å bruke litt tid hver dag på selg selv. Rett og slett stille seg selv et par “sikkerhetsspørsmål” før du starter dagen å løper ut døra, eller slukker lyset om kvelden. Innlegget gjorde meg så glad og inspirert at jeg bestemte meg for å oppfordre dere til det samme.
Her er et par fine tanker å starte uka med;

Hva fikk meg til å smile idag?
Hva gjorde jeg bra forrige uke?
Hva har jeg lyst til å gjøre denne uken?
3 ting jeg er takknemlig for.
SMIL!

 

Q: Hva gjør du for å ta vare på deg selv? Har du noen tips og triks?

 

8 kommentarer

8 thoughts on “Du er viktigst!

  1. Det er viktig å ta var på seg selv. Noen av de tingen jeg prøver å tenke på hvis jeg har dager som ikke er like bra. Det er at det er alltid noen som er glad i deg,og det går ikke en dag uten at noen tenker på akkurat deg. Man skal også huske på at man trenger ikke være perfekt hele tiden, for hva er egentlig det å være perfekt? tror ikke det er noen som har svaret på det. For noen er det å være perfekt, det å se bra ut og ha fin kropp. Men det er ikke det som er viktigst , selvfølgelig er det bra om man er fornøyd med seg selv, og har det bra med den kroppen/utseende man har da. Til syvende å sist er det viktigste hvordan du er mot andre, og hvordan du er mot deg selv. Man kan ikke elske noen, hvis man ikke elsker seg selv. Ha en fin helg:-)

  2. Det er viktig å ta var på seg selv. Noen av de tingen jeg prøver å tenke på hvis jeg har dager som ikke er like bra. Det er at det er alltid noen som er glad i deg,og det går ikke en dag uten at noen tenker på akkurat deg. Man skal også huske på at man trenger ikke være perfekt hele tiden, for hva er egentlig det å være perfekt? tror ikke det er noen som har svaret på det. For noen er det å være perfekt, det å se bra ut og ha fin kropp. Men det er ikke det som er viktigst , selvfølgelig er det bra om man er fornøyd med seg selv, og har det bra med den kroppen/utseende man har da. Til syvende å sist er det viktigste hvordan du er mot andre, og hvordan du er mot deg selv. Man kan ikke elske noen, hvis man ikke elsker seg selv. Ha en fin helg:-)

  3. Det er viktig å ta var på seg selv. Noen av de tingen jeg prøver å tenke på hvis jeg har dager som ikke er like bra. Det er at det er alltid noen som er glad i deg,og det går ikke en dag uten at noen tenker på akkurat deg. Man skal også huske på at man trenger ikke være perfekt hele tiden, for hva er egentlig det å være perfekt? tror ikke det er noen som har svaret på det. For noen er det å være perfekt, det å se bra ut og ha fin kropp. Men det er ikke det som er viktigst , selvfølgelig er det bra om man er fornøyd med seg selv, og har det bra med den kroppen/utseende man har da. Til syvende å sist er det viktigste hvordan du er mot andre, og hvordan du er mot deg selv. Man kan ikke elske noen, hvis man ikke elsker seg selv. Ha en fin helg:-)

  4. Det er viktig å ta var på seg selv. Noen av de tingen jeg prøver å tenke på hvis jeg har dager som ikke er like bra. Det er at det er alltid noen som er glad i deg,og det går ikke en dag uten at noen tenker på akkurat deg. Man skal også huske på at man trenger ikke være perfekt hele tiden, for hva er egentlig det å være perfekt? tror ikke det er noen som har svaret på det. For noen er det å være perfekt, det å se bra ut og ha fin kropp. Men det er ikke det som er viktigst , selvfølgelig er det bra om man er fornøyd med seg selv, og har det bra med den kroppen/utseende man har da. Til syvende å sist er det viktigste hvordan du er mot andre, og hvordan du er mot deg selv. Man kan ikke elske noen, hvis man ikke elsker seg selv. Ha en fin helg:-)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.