En litt annerledes dag!

Categories Trening/helse

Heii og god morgen, fine!
. . .
Jeg må faktisk bare skrive litt om gårsdagen… Onsdagen min startet nemlig utrolig dårlig da meg og lillesøster hadde en lunsj-avtale på formiddagen, som vi rett og slett aldri kom oss til. Vi satte oss i bilen og kjørte ca 300 m før vi, midt i en bratt bakke, begynte å spinne å renne full fart baklengs ned igjen. Da vi fikk litt halveis kontroll på bilen, måtte vi ut av bilen for å strø. Etter en telefon til pappa (jepp, hva skulle man gjort uten) og et par turer med sandbøtta, prøvde vi igjen og kom til slutt opp. Det var speil-is hele veien og strøbilen hadde tydeligvis bestemt seg for å bli hjemme. Da vi stod i bunnen av verdens bratteste bakke med tidenes sving i midten, og et stort vann i bunnen – innså vi at slaget var tapt å kjørte forsiktig hjem igjen.. Når valget står mellom og risikere å renne rett i vannet, eller å bli hjemme en dag – var det ikke akkurat vanskelig å snu!

(haha jepp, frøkna prøvde å forklare dramatikken til snap-følgerne sine..)
. . .
Over her ser dere overgangen fra lunsjklar til hjemmekos. Sett bort ifra at dette nok var det lureste, gikk jeg jo faktisk glipp av både lunsjdate og trening, og måtte sitte hjemme hele dagen istedefor – motiverende hæ? Man mister fort litt inspirasjonen til å utnytte dagen når ting ikke helt går som planlagt – hvertfall gjør jeg det. Motivasjonen for trening gikk til bunns når jeg ikke kom meg til treningssenteret, og dagen ble liksom litt ødelagt. MEN, sånn trenger det faktisk ikke å bli. Alt handler om måten du velger å ta imot de tankene som kommer, på. Bevisst eller ubevisst – vinkler du tankene dine positivt eller negativt? Det er faktisk en ting å tenke over. Så, igår bestemte jeg meg for å bevisst endre tankegangen fra negativ til løsningsorientert – noe som gikk over all forventning, og gjorde at onsdagen min endte veldig mye bedre enn den startet! Så, hva gjorde jeg..? 


. . .
Jo, Jeg startet med å lage meg en deilig lunsjtallerken med litt av alt jeg hadde lyst på. Jeg kokte meg en deilig kopp te, og satte meg godt til rette forran peisen for og nyte å slappe av. Jeg bestemte meg for å bruke dagen til og samle energi å gjøre akkurat det kroppen ba meg om. Litt senere på kvelden, da jeg hadde spist middag og fått masse energi, skrek kroppen etter bevegelse og jeg bestemte meg for å kjøre hjemmetrening! Hvis du er medlem av Sats/Elixia, har du sikkert hørt om Online Training? Det er økter du kan kjøre hvor enn du vil, hvor du følger en instruktør på video som presser deg igjennom hele økten. Du kan velge mellom en haug av ulike økter, med fokus på akkurat det du liker/ønsker å trene. Genialt, hæ? Jeg kjørte et fullkroppsprogram på 30 min, etterfult av et upper-body program på 15 min. Til slutt la jeg til et par sett med egne øvelser, før jeg brukte god tid på å strekke ut og tøye. Disse programmene fikk virkelig opp pulsen min, så jeg ble ordentlig svett og god! Idag merker jeg virkelig gårsdagens treningsøkt i hele kroppen, og er skikkelig stiv og støl – absolutt en anbefaling til de som ikke har tid til å dra på treningssenteret hver dag!! Jeg gleder meg allerede til å teste ut flere av øktene

… Så som dere sikkert forstår, endte denne onsdagen utrolig bra til slutt! Jeg avsluttet kvelden med en lang dusj, digg kveldsmat og Farmen Kjendis på tv-skjermen. Det er på dager som denne, hvor jeg opplever ekte treningsglede –  at jeg forstår hvor mye dette gir meg.

Q:Har du testet Online Training?

8 kommentarer

8 thoughts on “En litt annerledes dag!

  1. Vinter og glatten er helt forferdelig, hater sånne opplevelser. Krysser fingrene for at våren kommer snart!

  2. Vinter og glatten er helt forferdelig, hater sånne opplevelser. Krysser fingrene for at våren kommer snart!

  3. Vinter og glatten er helt forferdelig, hater sånne opplevelser. Krysser fingrene for at våren kommer snart!

  4. Det er helt forferdelig med glatta nå, så får håpe at våren snart kommer! Nei, det har jeg ikke testet ut. Maten frister veldig 😃

  5. Det er helt forferdelig med glatta nå, så får håpe at våren snart kommer! Nei, det har jeg ikke testet ut. Maten frister veldig 😃

  6. Det er helt forferdelig med glatta nå, så får håpe at våren snart kommer! Nei, det har jeg ikke testet ut. Maten frister veldig 😃

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.