Kyllingwok og sykemandag

Categories Mat

Ny mandag, ny uke og nye muligheter – jeg er klar, er du? Det har vært litt stille her de siste dagene, og det er rett og slett fordi jeg har ligget på sofaen hele helgen, med feber, tett nese, sår hals og vond kropp.. En god gammeldags forkjølelse, rett og slett! Idag begynner jeg heldigvis å kjenne at kroppen føles litt lettere, så jeg satser på å bli helt frisk i løpet av de neste dagene. Til tross for dagens forskjølelse og paracet-overskudd, dro denne jenta likevell ei litta tur på treningssenteret for å gjennomføre mandagsøkta. Smart? Kanskje ikke – men ei helg på sofaen, var absolutt nok hvile for meg! Så lenge feberen er borte og man lytter til kroppen, skader det ikke med litt bevegelse – tenker nå hvertfall jeg!

…Så, over til poenget. Mandagsmiddagen måtte være rask, enkel og smake godt – noe som resulterte i kyllingwok. Det første året jeg bodde i Oslo, spiste jeg seriøst i overkant mye wok, husker jeg. Det var helt i starten av livsstilsendringen, hvor en av de få tingene jeg viste, var at gønnsaker og kylling var to viktige ting å få i seg. I tillegg var det utrolig enkelt å lage for meg som nettopp hadde flyttet hjemmefra, billig da jeg var student, og ikke minst smakte det DIGG! Wok kan lages på utrolig mange måter og med et hav av gode smaker, krydder, grønnsaksblandinger og proteinkilder. Kok gjerne fullkornspasta eller spaghetti i tillegg, og bland dette med woken på slutten, sammen med en deilig woksaus. Haha, varianten under her er ikke på langt nær like fancy, og jeg må virkelig beklage for den estetisk dårlige presentasjonen… Godt smakte den iallefall, og det er vell det som betyr mest.



Kyllingwok; 1 stk kyllingfillet, Frosne wok-grønnsaker, paprika, tomat, et par skiver smeltet ost, Spinat og Kesam.

..Sånn gikk det når Marie var tom for energi, tett i pappen og måtte ordne seg middag selv. Jeg kan si så mye som at middagen ble spist under dyna, og at desserten bestående av paracet og nesespray, nettopp ble inntatt. Nå står det avslappning på planen, og tidlig til sengs. Satser på en bedre dag (..og blogg) imorgen folkens. STOR KLEM
  

8 kommentarer

8 thoughts on “Kyllingwok og sykemandag

  1. Haha, spiste selv wok idag når jeg var så sulten at jeg holdt på å dø og trengte mat FORT!

  2. Haha, spiste selv wok idag når jeg var så sulten at jeg holdt på å dø og trengte mat FORT!

  3. Haha, spiste selv wok idag når jeg var så sulten at jeg holdt på å dø og trengte mat FORT!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.