Verdens beste proteinrundstykker!

Categories Mat



O P P S K R I F T :  P R O T E I N R U N D S T Y K K E R 
(CA 6-8 STK)

150 g Cottage Cheese
125 g Havregryn
2 Egg
1 SS Solsikkekjerner til topping (kan sløyfes)
1 ts Bakepulver
En klype salt

S L I K   G J Ø R   D U : Alt blandes sammen med en stavmikser til nesten alt av klumper er borte. Du må ikke få ut alle cottage cheese klumpene, men pass på å få deigen jevn og fin. Jeg har ikke stavmikser, så jeg brukte smoothiemaskinen og mikset det tørre først (havregryn, salt og bakepulver), helte det i en bakebolle, mikset det blaute (egg, cottage cheese), og blandet alt sammen i bakebollen til slutt. Dette funket superfint og deigen ble jevn og fin, akkurat som den skulle. Form rundstykkene med hendene, sett dem på bakepapir og stek i ovnen på 210 C, i ca 15 min. Stek til de er gyllenbrune på toppen. Finn frem masse deilig pålegg, kok en kopp kaffe, og nyt til både frokost, kveldsmat eller ved middagssalaten.


/ / Oppskriften er hentet fra Treningsfrue.no

Q: Har du testet ut proteinrundstykker før? Hva syntes du?

32 kommentarer

32 thoughts on “Verdens beste proteinrundstykker!

  1. åhnam, de så kjempe gode ut <3
    Vil du bli med på ukens blogg eller instagram, du kan melde deg på nå på bloggen min <3 Ønsker deg en fortsatt fin dag!

  2. åhnam, de så kjempe gode ut <3
    Vil du bli med på ukens blogg eller instagram, du kan melde deg på nå på bloggen min <3 Ønsker deg en fortsatt fin dag!

  3. åhnam, de så kjempe gode ut <3
    Vil du bli med på ukens blogg eller instagram, du kan melde deg på nå på bloggen min <3 Ønsker deg en fortsatt fin dag!

  4. åhnam, de så kjempe gode ut <3
    Vil du bli med på ukens blogg eller instagram, du kan melde deg på nå på bloggen min <3 Ønsker deg en fortsatt fin dag!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.