3 viktige ting å huske på denne uken!

Categories Hverdagen

Wæ, da var det allerede mandag igjen gitt! Av en eller annen grunn har jeg er skikkelig blå-mandag følelse idag, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre eller hvor jeg skal gjøre av meg. Forrige uke var hektisk, jeg har vært mye i aktivitet den siste tiden og har kjørt kroppen ganske hardt både på trening og ellers. Denne mandagen blir derfor rolig og avslappende, med fokus på meg selv og å samle ny energi. Det er veldig viktig å gi seg selv lov og tid til å slappe av, uansett hvilken dag i uka det er – selv på en mandag. Den kommende uken er delvis planlagt med både trening, bytur med mamma, familiebesøk, sushidate, barselbesøk og venninnetid. Jeg har derfor satt meg noen 3 mål, som jeg håper kan inspirere og motivere, både meg selv og dere, til en bra uke. Here you go!

1. IKKE SETT FOR HØYE KRAV TIL DEG SELV. Sett deg et lite mål hver dag, og gi deg selv en liten belønning når har gjennomført. Jeg tror spesielt jenter har en tendens til å sette seg altfor mange mål på en gang, fordi vi er redde for å være dårligere enn de rundt oss. Jeg kan si deg en ting; de rundt oss, tenker akkurat det samme som deg. Du kan ikke rydde og vaske hele huset, lese alle de tapte kapittlene til studiet, dra på forelesning, bli treningsnarkoman, spise ute med venninner, ha kvalitetstid med kjæresten OG bruke tid med familien – på en og samme dag. Kjære deg, du er bare et menneske. Ro ned, pust ut, sett deg små mål, gi deg selv små gleder og belønn deg selv med noe som gjør deg glad – for det lover jeg deg, på denne måten vil du sette mye mer pris på hverdagen.

2. BRUK LITT EKSTRA TID PÅ Å TENKE OVER HVA SOM GJØR DEG GLAD. Jeg tror dette er nøkkelen til en fin hverdag, og absolutt noe vi må bli flinkere på. De små tingene i hverdagen som får deg til å smile, som gjør at det kiler i magen og som bringer frem det beste i deg – er de tingene man burde sette av mer tid til. Jeg tror på en positiv tankegang og merker selv hvor stor rolle det spiller, for at jeg skal ha det bra. Det er lett å legge “skylden” på menneskene rundt deg når du har en dårlig dag, og ja, menneskene rundt deg spiller en stor rolle, men det er du som spiller hovedrollen. Du bestemmer selv hvordan du vinkler hendelser i ditt liv – så hvorfor ikke bestemme seg for å være sin egen største motivasjon? Første steg på veien dit, er å finne ut hva som gjør deg glad og som motiverer deg – og det er verdt å bruke litt ekstra tid på.

3. BRUK TIDEN PÅ DE RETTE MENNESKENE. Kanskje et av de viktigste punktene, men også et av de vanskeligste – for ja, så egoistisk er det faktisk lov til å være. Uansett hva folk sier, gjør eller tenker om det du driver med, gjør eller sier – er det dine tanker og følelser om deg selv, som betyr noe. Mennesker kan være fæle, bevisst og ubevisst – men i bunn og grunn handler alt om selvfølelse. Ha en positiv instilling til andre mennesker og vær den personen som løfter andre opp, motiverer og inspirerer. Jeg vet ikke om karma finnes, men det jeg vet, er at du garantert får mer igjen for å være god mot andre, enn det motsatte. Legg merke til hvem som står opp for deg, hjelper deg og bryr seg om deg – og vis dem hvor stor pris du setter på det. Du får så utrolig lite igjen for å være rundt mennesker som bare drar deg ned – og ja, jeg sier det igjen:  så egoistisk er det faktisk lov til å være!

Q: Hva er dine mål for uken?
 

4 kommentarer

4 thoughts on “3 viktige ting å huske på denne uken!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.