Sunn, næringsrik og supergod lørdagsmat

Categories Mat

Gårsdagen var ikke annet enn super vellykket. Jeg fikk koselig kveldsbesøk av Adine og bestemte meg for og prøve å diske opp med en sunn og god lørdagsmiddag. Jeg endte opp med å lage kyllingsalat med hjemmelagde proteinrundstykker til – noe som så ut til å falle i smak. Rundstykkene kunne jo absolutt blitt litt penere, men altså, til å være første gang jeg lager dem, ble jeg egentlig litt fornøyd! De smakte hvertfall veldig godt, og det er vell det som betyr noe, right? Kvelden bare fløy avgårde og vi fikk sett to filmer, spist masse lørdagsgodt og snakket om alt mellom himmel og jord. Takk for en nydelig lørdag, Adine – du er god  

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Processed with VSCO with f2 preset 

K Y L L I N G S A L A T :

Kutt opp og bland sammen spinat, ruccola, avokado, agurk, tomat, paprika, linser og kikerter. Skjær kyllingfiletene i passe store terninger og stek med ditt favorittkrydder ( jeg bruker alltid tandori ). Avkjøl kyllingen et par minutter, før du blander alt sammen og topper med noen dråper sitronsaft.

B o n  A p p è t i t !

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

P R O T E I N  R U N D S T Y K K E R :

Dette er en “slumpe- oppskrift” så her må dere bare prøve dere litt frem, men dette er ca hva jeg gjorde: Jeg startet med å mixe sammen det tørre i en foodprosessor. 200 g havregryn, 1 ts bakepulver, 1 ss linfrø, 1 klype salt. Deretter mixet jeg sammen 3 egg, 3 store ss cottage cheese og 1 banan, og blandet dette sammen med det tørre til jeg fikk en jevn og fin deig. Tips: bruk muffinsformer eller muffinsbrett for å holde deigen sammen under steking. Stek på 200 c i 15-20 minutter ( steketid varierer veldig, så pass på å følge med, og ta ut når de er gjennomstekt ). Skjær opp mens de er varme, og nyt gjerne med et lite lag smør ved siden av salaten.

N a m  N a m !

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

 Q: Hva lager du når du skal kose deg en lørdagskveld? Kom gjerne med tips til sunne, næringsrike og gode oppskrifter ♥ 

32 kommentarer

32 thoughts on “Sunn, næringsrik og supergod lørdagsmat

  1. Dette så kjempe godt ut 😊. (Har forresten ukens blogg konkurranse på min blogg nå, bli gjerne med)

  2. Dette så kjempe godt ut 😊. (Har forresten ukens blogg konkurranse på min blogg nå, bli gjerne med)

  3. Dette så kjempe godt ut 😊. (Har forresten ukens blogg konkurranse på min blogg nå, bli gjerne med)

  4. Det så veldig godt ut! Kanskje ikke sunneste tipset men veldig deilig med frukt og sjokolade. Altså smeltet kokesjokolade også dyppe forskjellige frukt i den flytende herligheten. Jordbær og banan er mine favoritter! Ha en fin kveld<3

  5. Det så veldig godt ut! Kanskje ikke sunneste tipset men veldig deilig med frukt og sjokolade. Altså smeltet kokesjokolade også dyppe forskjellige frukt i den flytende herligheten. Jordbær og banan er mine favoritter! Ha en fin kveld<3

  6. Det så veldig godt ut! Kanskje ikke sunneste tipset men veldig deilig med frukt og sjokolade. Altså smeltet kokesjokolade også dyppe forskjellige frukt i den flytende herligheten. Jordbær og banan er mine favoritter! Ha en fin kveld<3

  7. Det så veldig godt ut! Kanskje ikke sunneste tipset men veldig deilig med frukt og sjokolade. Altså smeltet kokesjokolade også dyppe forskjellige frukt i den flytende herligheten. Jordbær og banan er mine favoritter! Ha en fin kveld<3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.