Er du lykkelig?

Categories Blogg

Det høres kanskje klisjè ut, og det er det nok også – men litt av grunnen til at bloggen min eksisterer, er kvelder som denne. Jeg har så mye jeg vil si, så mye jeg ikke vil si, men som jeg likevell skulle ønske noen viste. Har du noen gang tenkt på hva menneskene rundt deg egentlig tenker på mens de ler og smiler sammen med deg? Når var sist gang du spurte venninnen din hvordan hun egentlig har det? Har du noen gang spurt noen de spørsmålene du så gjerne skulle ønske noen spurte deg? Vi må slutte å overvurdere andre menneskers lykke – la oss heller starte å vurdere vår egen.

De menneskene som lytter med begge ører, ser også mer.

Menneskets fem sanser er en gave med dypere mening enn som så. Jeg er en person som tenker mye, føler mye og ser mye. Ikke bare iforhold til meg selv, men like mye iforhold til de rundt meg. Jeg er ikke en av dem som skyver bort alt det vonde og fokuserer på det overfladiske. Jeg tror ikke på det – og ikke klarer jeg det heller. For å føle glede, trengs smerte. For å føler mestring, må man feile. Alle har sin bagasje, men ikke alle tørr å bære den. Jeg foreslår at vi åpner øynene, løfter blikket og lytter – på ordentlig, denne gangen! Velger du å styre egne følelser, planlegge det øyet ser og høre med bare et øre, går du glipp av de virkelig store følelsesmessige opplevelsene livet gir deg. De lykkeligste øyeblikkene jeg har, er de øyeblikkene hvor jeg klarer å gi slipp, hvor det i noen få sekunder, er greit å bare være meg, hvor jeg smiler og ler uten å tenke over det. De lykkeligste øyeblikkene jeg har, har jeg når alle sansene jobber på samme tid. La menneske få være menneske. La ting skje, positive og negative, føl det, se det og hør det – med begge ører.

20 kommentarer

20 thoughts on “Er du lykkelig?

  1. Madeleine Skogstad: Ååh, det var en fin kommentar å få! Håper det hjalp litt å se at du ikke er den eneste, for det er du virkelig ikke!

  2. Madeleine Skogstad: Ååh, det var en fin kommentar å få! Håper det hjalp litt å se at du ikke er den eneste, for det er du virkelig ikke!

  3. Madeleine Skogstad: Ååh, det var en fin kommentar å få! Håper det hjalp litt å se at du ikke er den eneste, for det er du virkelig ikke!

  4. Dette her var utrolig bra skrevet .
    Du skriver så utrolig bra 😀
    Fortsett med det. Jeg har lyst til å følge deg videre . Hvorfor ? Er fordi det du skriver gir inspirerer meg og motiverer meg.
    Til og fortsette å blogge videre.
    Håper du får en flott dag 😀

  5. Dette her var utrolig bra skrevet .
    Du skriver så utrolig bra 😃
    Fortsett med det. Jeg har lyst til å følge deg videre . Hvorfor ? Er fordi det du skriver gir inspirerer meg og motiverer meg.
    Til og fortsette å blogge videre.
    Håper du får en flott dag 😃

  6. Dette her var utrolig bra skrevet .
    Du skriver så utrolig bra 😃
    Fortsett med det. Jeg har lyst til å følge deg videre . Hvorfor ? Er fordi det du skriver gir inspirerer meg og motiverer meg.
    Til og fortsette å blogge videre.
    Håper du får en flott dag 😃

  7. Dette her var utrolig bra skrevet .
    Du skriver så utrolig bra 😃
    Fortsett med det. Jeg har lyst til å følge deg videre . Hvorfor ? Er fordi det du skriver gir inspirerer meg og motiverer meg.
    Til og fortsette å blogge videre.
    Håper du får en flott dag 😃

  8. Malin: Åååh tusen takk, skjønne deg <3 Nå ble jeg veldig glad!! Ha en nydelig dag videre du også!

  9. Malin: Åååh tusen takk, skjønne deg <3 Nå ble jeg veldig glad!! Ha en nydelig dag videre du også!

  10. Malin: Åååh tusen takk, skjønne deg <3 Nå ble jeg veldig glad!! Ha en nydelig dag videre du også!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.